השלבים שכל עסק חייב לעבור
הקמת עסק הינה הליך לא פשוט כלל, רבים מבעלי העסקים אינם שורדים את השנה הראשונה ונאלצים לסגור
את העסק. כיצד תדעו שהעסק שלכם הולך לכיוון של הצלחה? לפניכם כמה שלבים שכל עסק חייב לעבור.
בעלי עסקים רבים פותחים עסק אך אינם יודעים לקראת מה הם הולכים. מהי המשמעות של פתיחת עסק ובמה
הכל כרוך? כמה הון עצמי נדרש על מנת לפתוח עסק ואיך אפשר לשרוד בתקופות של שפל?
לפניכם כמה שלבים שיסייעו לכם להתנהל נכון בעסק.
שלב ראשון: איפיון העסק
שלב זה מתבצע לפני הפתיחה וההקמה של העסק. בשלב זה עליכם לחשוב מהו העסק שאתם מקימים. מה הוא מצריך ממכם מבחינת חומרי גלם? בירור אל מול ספקים כמה העלויות של כל מוצר שאתם צריכים, בירור לגבי מקום להשכרה שבו ישכון העסק שלכם, מה המטרה של העסק? קביעת יעדים חודשיים. כל חודש בחודשו במשך השנה הראשונה תוצב מטרה מרכזית ויעדים להשגת המטרה. חשיבה מרובה על מה הולך להיות התקציב פרסום, היכן אתם רוצים לפרסם, מהו ההון העצמי שאתם יכולים להשקיע בעסק.
שלב שני: פגישה עם יועץ עסקי
לאחר שביררתם את כל הפרמטרים ובידיכים מידע לגבי כל מה שדרוש לפתיחת העסק, הולכים אל יועץ עסקי. היועץ העסקי לוקח את כל המידע שמאפיין את העסק שלכם ומסייע לכם לבנות תוכנית עסקית. הוא מחשב הוצאות והכנסות עתידיות ומציג בפניכם את מה שיהפוך את העסק שלכם לטוב יותר. היכן ניתן לחסוך בעלויות, כיצד לנצל את כל משאבי כוח האדם שלרשותכם, באילו ערוצי פרסום העסק צריך להתמקד, וכיצד צריך להתבצע התמחור כדי שהוא יהיה רווחי וכלכלי בעבורכם, ומהו ההון העצמי שעליכם להשקיע בתור התחלה.
שלב שלישי: הקמת העסק
בשלב זה אתם פותחים תיק לעסק על ידי רואה חשבון או על ידי רשם החברות תלוי מה גודל העסק שברצונכם לפתוח. אתם שוכרים מקום, רוכשים ציוד לאחר בירור עם הספק הכי משתלם, בונים מותג לעסק על ידי חברת הדור הבא לעסקים, ומפרסמים את העסק בפלטפורמות השונות בדיגיטל, כדוגמת פרסום ממומן בגוגל או פרסום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם.
שלב רביעי: שירות לקוחות
לאחר הקמת העסק יתחילו להגיע אליו לקוחות. כמובן שהפרסום מפה לאוזן הוא הכלי הכי חזק שיש ועליכם למנף אותו לטובתכם! השקיעו בשירות הלקוחות ותתחיסו לכל לקוח באדיבות ובחמימות. דאגו שהמוצר שלכם יהיה איכותי ושכל לקוח יהיה שבע רצון ממנו. לקוחות שיהנו מהשירות ומהמוצר יחזרו ואף ימליצו לאחרים, כך גדלים!
שלב חמישי: מטרות חודשיות!
הצלחתם לעבור חודש עם העסק והגיע הזמן לראות האם עמדתם במטרה החודשית שלכם. מהו סכום ההכנסה אליו רציתם להגיע בפועל וכמה הרווחתם עד עכשיו? עליכם לעשות דו"ח מסודר ובו יש את כל ההוצאות המפורטת של העסק ואת ההכנסות. ראו על מה הוצאת הרבה כסף והאם ניתן יהיה לחסוך בקטגוריה זו לחודש הבא. קבעו מטרה לחודש הבא והציבו יעדים כדי להשיג אותה.
אנו מאמינים שיש בכם את היכולות להצליח, במידה ותשמרו על סדר וארגון בעסק ותמיד תתנהלו אל מול טבלת הוצאות והכנסות תוכלו להיות בבקרה תמידית על העסק. חברת הדור הבא לעסקים מספקת שירותי פרסום, בניית מותג ויעוץ עסקי לכל העסקים!